פינה משלהם // דברים שרצינו להגיד על פינות עבודה לילדים ולא הספקנו

לפני כמה שבועות, בעודנו בג’ינגול הרגיל בין עבודה לילדים, טלפון. על הקו, תחקירנית של תוכנית הבוקר של ערוץ 10. בודקת אם נרצה להגיע לתוכנית ולהגיד כמה דברים על פינות עבודה לילדים, עכשיו משנגמרו החגים והשגרה משתרעת לה עד האופק (לפחות עד חנוכה ז”א..)

אמרנו “כן” (ברור…) והתיישבנו לכתוב את כל מה שיש לנו בנושא. מסתבר שהיה לנו הרבה מה להגיד, רצינו שהורים יצאו עם טיפים אמיתיים ויישימים, שיידעו שאפשר לעשות את זה כיפי ויצירתי.

ואז הגיעה התוכנית, היה מרגש ומהנה מאד, אבל הכל עבר כל כך מהר, וחלק מהטיפים פשוט לא נכנסו למשבצת הזמן.

אז חשבנו, “הי, בדיוק בשביל זה יש לנו בלוג!”

מימין: הפינה שארגנו בתוכנית, לגדולים וגם לקטנטנים | משמאל: השוגית, שנייה לפני עליית המסך

אז למי שפספס או למי שרוצה את רשימת הטיפים המלאה, הנה הם – הטיפים שלנו ליצירת פינת עבודה מנצחת לילדים ולמתבגרים:

זרמו איתנו שניה בדימיון. אחר צהריים שגרתי. כל הילדים בסלון, ערימות של מחברות וספרים לפניהם. הכנת שיעורי בית בעיצומה.

אם ככה זה גם אצלך, נשאלת השאלה, למה בכלל לדבר על פינות עבודה ולימודים?

על הפסיכולוגיה של הקצאת “פינה משלך” לכל ילד וילדה, אנחנו משאירים לפסיכולוגים ומבינות הנפש לדבר.

לכל ילד וילדה, סגנון למידה (וחיים בכלל) משלהם, ומומלץ שגם פינת העבודה תבטא אותו.

האפשרויות הן אינסופיות, ותלויות בעיקר בנו – בסגנון, בתקציב, בדימיון. עובדה ידועה היא כי הורים יצירתיים = ילדים יצירתיים עוד יותר (או בשם הפחות מוכר של הפתגם “ככל שתחביאו את השוקולד במקום מקורי יותר, ככה סיכוי גבוה יותר שהילדים יתעלו עליכם וימצאו אותו”).

הבסיס, אותו בסיס – שולחן, כסא, תאורה (מומלץ), אחסון, קצת כלי כתיבה ו/או ציוד משרדי.

פינת למידה נעימה ומזמינה

התמונה לקוחה מכאן

ולמתבגרים עם הדעה המוצקה:

התמונה מימין לקוחה מכאן |והתמונה משמאל מכאן

שולחן. גודל השולחן תלוי בגודל החדר. כמו הרבה דברים בחיים, גדול יותר, הוא לא בהכרח טוב יותר. גם שולחן קטן (למשל, ברוחב 100-120 ס”מ ובעומק 40 ס”מ במקום ה-60 הסטנדרטי) יכול לעשות את העבודה. חשובה מאוד ההתאמה לחלל.

אפשר לרכוש שולחן עבודה קלאסי, שילווה את הילד לאורך שנים. באותה מידה, ניתן גם להשתמש במדף או פלטת עץ, לחבר לה רגליים או ישירות לחבר לקיר – ו….טאדאם…שולחן עבודה מקורי ומאוורר.

אפשר גם להשתמש במדף או משטח עץ כשולחן

התמונה לקוחה מכאן

כסא. יש מצב שאיינשטיין אמר פעם “שני דברים הם אינסופיים. היקום, ומגוון הכסאות לפינת העבודה. ואני לא בטוח לגמרי לגבי היקום”.

מגוון הכסאות היום מגוון ורחב, מכיסאות אורתופדיים (חלקם מעוצבים ממש ממש), עם או בלי גלגלים, מעץ, מתכת או פלסטיק. המבחר רחב.

עיקרון המנחה בבחירת כסא – שיותאם לילד או לילדה והכי חשוב שיהיה לו נוח.

ממליצות להתאימו כמובן לתקציב ולסגנון העיצובי של הפינה ו/או שאר החדר בה ממוקמת הפינה.

טיפ קטן: כסא גלגלים הוא כלי רכב פוטנציאלי, לרכיבה נטולת מעצורים ברחבי החדר. אם יש בחדר שטיח, הסיכוי שהגלגלים יתקעו בשטיח גדול למדיי. #רקאומרות.

תאורה. אם ניתן, מומלץ למקם את פינת העבודה של הילד ליד חלון.

הכי שווה תאורה נעימה וטבעית לאורך שעות היום, וההשראות מבחוץ זמינות תמיד.

אם אין אפשרות כזו, או אם הילדים הם חרשנים עד השעות הקטנות של הלילה, רצוי להוסיף תאורה. אפשר מנורת שולחן עומדת, או מנורת תקרה תלויה, המגיעה לגובה מתאים לשולחן. לשים לב שהמנורה לא ממוקמת ממש מעל ראש הילד, ושעשינו שימוש בנורה עם אור טבעי וחם.

עם או בלי חלון…

התמונה מימין לקוחה מכאן | והתמונה משמאל מכאן

אחסון. עם המגמה המבורכת ההולכת וגוברת להשאיר את רוב ספרי הלימוד והמחברות בבית הספר, במגירות או בלוקרים, אין צורך להעמיס על הפינה כוורות מסיביות ומגירות גדולות. אבל סדר הוא דבר מבורך ואנחנו לגמרי בעדו. מכאן נובע – פתרונות אחסון זה אחלה. תחשבו איך לנצל את החלל בצורה היעילה ביותר. תחשבו על המקום שיש לכם על הרצפה, תחשבו לגובה, תחשבו יצירתי.

1. לניצול מקסימלי גם של הרצפה, ניתן להשתמש בשקי אחסון – שם אפשר לאחסן כל מיני סווצ’רטים של הילדים, תיק בית הספר, במקום שיהיה זרוק על הרצפה או יתפוס מקום על הכסא ואפילו ספרי קריאה או לימוד.

2. מגירות ומדפים – אם אפשר, רצוי למקם כוורות ומידוף מסיבי כיחידה נפרדת בצד או כמערכת כוורות המנצלת את גובה החדר, לדוגמא – רוחב של 2 כוורות אבל לגובה – כך זה נותן לנו את מקום האחסון שאנו רוצים מבלי להעמיס על הפינה. מגירות – ניתן להשתמש בדרכים יצירותיות בתור הרגליים של משטח העבודה. יכול להיות מאד שימושי כשאנחנו מיעדים את הפינה לשני ילדים – כך זה גם חוסך לנו מקום יקר מתחת לשולחן וגם קובע חלל מוגדר לכל ילד, מה שמונע הרבה חיכוכים ומריבות.

תמונה מכאן

שקי אחסון | יחידות מידוף בצד | כוורות לגובה ומגירות כרגלי שולחן

מימין: 1. צילום: Shuuga design | השוגית המצלמת – גיל מורון-קורו | 2. תמונה מכאן | 3. תמונה מכאן

אם גם אצלך שייכים לאסכולת “שולחן מסודר – סדר בראש”, אז הפריט הבא פרפקט עבורך ועבור שאר בני הבית – Wall Pockets – אפשר לאחסון בהם את אוסף העטים והטושים, מספריים, יומן אישי וכל מיני פריטים אחרים שצריך שיהיו זמינים, אבל לא שיסתובבו ברחבי החדר והבית.

אחסון, אחסון, אחסון – כיסים נגישים

צילום: Shuuga design | השוגית המצלמת – גיל מורון-קורו

במסגרת ההכנה של הילדים לחיים עצמאיים, חשוב ורצוי לערב את הילדים בתהליך בניית והכנת פינת העבודה, כדי שיתחברו אליה ויתמלאו גאווה ומוטיבציה מלעשות בה שימוש אמיתי. החלק של הפרטים הקטנים שעושים את ההבדל, הוא בדיוק החלק לקרוא לילדים ולעבוד ביחד איתם.

על השולחן. גם בעניין מתקנים לכלי כתיבה, כאלה שמונחים על השולחן, כדאי לא להעמיס, ולהסתפק במינימום ההכרחי. אפשר להשיג יופי של מתקנים מעוצבים ומקוריים מברזל, מעץ, מפלסטיק, מקרטון ואפילו מבד.

אחסון כלי כתיבה מבד

צילום: Shuuga design | השוגית המצלמת – גיל מורון-קורו

אחסון כלי כתיבה מברזל

צילום: Shuuga design | השוגית המצלמת – גיל מורון-קורו

הפרטים הקטנים. על הקיר, מעל השולחן, זה המקום להשראות ולדימיון להשתולל. ניתן לתלות רשתות השראה, לוחות מגנטיים, פרינטים ,מדפים דקים לספרים, תמונות או בובות נוי, שעון קיר ועוד. כמו שציינו, זה המקום לשתף את הילד בבחירת העטים המגניבים שהוא אוהב, המחברות המעוצבות וכדומה. יתרום פלאים לתחושת החיבור והחשק לשבת וממש לעבוד בפינה יגדל פלאים.

לשתף את הילד בבחירת האקססוריז

צילום: Shuuga design | השוגית המצלמת – גיל מורון-קורו

הרגלי למידה, מהרגע הראשון כמעט. גם לקטנים מגיעה פינה מעוצבת, שתנגיש להם את חומרי היצירה, את הספרים האהובים ואת הרגלי הלמידה לעתיד. ניתן להניח את כל הטושים והצבעים במזוודה מעוצבת –גם מקורי, גם יפה וגם שימושי.

גם לקטנטנים מגיע

התמונה מימין לקוחה מכאן | והתמונה משמאל מכאן

צבעוניות. מילה קטנה לסיום על צבעוניות – אנחנו בדרך כלל ממליצות על בחירת ריהוט בצבעים ניטרליים, כמו לבן או עץ טבעי שיהווה בסיס ארוך טווח, והוספת צבעוניות באקססוריז ובאביזרים הנלווים. ככה, כשהילדים יטיחו בכם “אבל אני לא אוהב בכלל כתום יותר!” יהיה קל יותר לשנות את העיצוב במחי שינוי אקססוריז. מבלי לשבור תוכנית חיסכון בכל פעם.

לא לפחד מצבע, אפשר גם להעיז עם מדבקות קיר, טפטים, לצבוע את הקיר במוטיב מסוים, להוסיף צבע ע”י הכסאות וכדומה.

לסיכום, הכי חשוב שתיהנו מזה ובכלל מכל התהליך. שתפו את הילדים ותראו איך הם מתמסרים ונהנים יחד איתכם. נסו למצוא רעיונות מקוריים להשגת הפונקציונליות המתבקשת.

והכי חשוב לנו זה להגיד לכם, משהו שאתם בודאי כבר יודעים, זה לזכור שבסופו של דבר – המילה הטובה שלנו והאמונה בילד וביכולות שלו, זה מה שידרבן וייתן לילד את הבטחון העצמי ואת הפוטנציאל לצמוח ולכבשו את העולם.♥

קרדיט מוצרים לצילומים של shuuga design:

מחברות וינטג’, יומן שולחני, עטים, עפרונות וציוד משרדי: יולטה

כוס פליז, גריד ברזל, פרינטים חד קרן שחור ושפירית, עפרונות: GALA PL

מוצרי בטון – גריי עיצובים בבטון

WALL POCKET, פרינט ילדה, אחסון שולחן מבד, שקי אחסון, בבושקות, תיק שרוך, שרשרת דגלונים – Shuuga design

שולחן חצי ירח וכסאות ילדים – Shuuga design

שולחן משרדי גדול – rackandtack

שולחן ויחידת מגירות כחולה – איקאה

באהבה ובהצלחה ♥

גיל ואניטה, השוגיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *