השוגיות משת”פות: חדרי מתבגרים

יהלום גולמי. זה מה שהרגישו שמרית ואהרון כשמצאו את הבית הפרטי הזה בלוד, לא רחוק ממקום מגוריהם הקודם. בית גדול יותר, שעמד שומם במשך כמה שנים. כמו כל בית שלא זוכה לדיירים במשך תקופה ארוכה, גם זה היה חייב מתיחת פנים בדמות שיפוץ מאסיבי.ככה יצא ששמרית ואהרון פנו לספיר לוי מאורי, מעצבת פנים מוכשרת. יחדיו הם החליטו – “יאללה, מסתערים!” ורמונט כללי הוכרז בנכס. מעבר לשיפוץ עמוק של התשתיות, הריסה, בניה, ריצוף וכל אלה, היה הצורך למצוא מה עומד להיות הסגנון של הבית.כאן נכנסה מעצבת הפנים במלוא הדרה, ובנתה “גשר של שלום בית” בין הטעם של אהרון, חובב הקווים הנקיים העכשוויים, לבין זה של שמרית, עם הקווים המעוגלים הכפריים. אה כן, זה בדיוק הזמן לציין, לאהרון ושמרית יש ארבעה ילדים. מתבגרים. עם דעה מוצקה משל עצמם. שלא בהכרח מתיישבת עם זו של ההורים.ספיר הכניסה את כל אלה למשוואה והגתה את הקונספט הכולל – גיאומטרי-צורני, כמו ציור שבו מחברים נקודות שונות על הדף, כדי ליצור משהו חדש. אנחנו נדבר כאן בעיקר על חדרי הילדים, אשר בשלב הראשון, נבחרו להם רק כמה פריטים בסיסיים, על בסיס טעמם של בני הבית. אלו היוו את המצע לסטיילינג המטורף (כן, זה היה ספוילר) שעשינו בהמשך. כאן הגענו אנחנו, השוגיות, כדי לעבוד ביחד עם ספיר על כל אותם פרטים קטנים שמעניקים את האופי לחדר הילדים (בואו, כבר לא כאלה ילדים).טיפ חשוב: בדרך כלל כשאנחנו ניגשות לעיצוב חלל, אנחנו (יחד עם הלקוח) מתחילות מפריט אחד אהוב או שמתחברים אליו במיוחד, כזה שיודעים בוודאות שאין סיכוי לוותר עליו. זו נקודת ההתחלה שלנו, עליו אנו מלבישים את שאר הפריטים. AKA: FOCAL POINT.”לא יודע, שיהיה בעיקר שימושי” (אייקון משיכת כתפיים) הייתה ההנחיה שקיבלנו מכל הבנים המתבגרים של שמרית ואהרון.ספיר לקחה אותם לשיחה, דובבה, ניסתה להבין מה כל אחד מהם אוהב, מה הסגנון אליו הוא מתחבר, מה הוא צריך, מה התחביבים שלו וכו’.בת הזקונים, לעומת זאת, הייתה משהו אחר. בדיאלוג איתה נרשמו הרבה עיניים נוצצות והמון דמיון ויד חופשית. עוד נדבר על זה. אז מה היה שם?בתום דיונים אינסופיים, לא בטוח שכולם ורבליים, נחתמה עסקה ובתמורה לשירותי ניקיון עד סוף החיים לחדר של דביר, זכה מתן בחלק הכי שווה (בעיניהם) של הבית – יחידת הדיור. קצת על מתן: אוהב את הצבע השחור. לא אוהב צבעים באופן כללי.דיאלוג של ספיר עם השוגיות: מתן רצה חדר מעוצב אבל לא מעוצב מידי. אלגנטי, נקי, עירוני.החלטנו חדר בשחור לבן, מאופיין בקווים גיאומטריים. התחלנו במצעים שחור לבן של Ooh Noo, הוספנו שטיח של Fibers בגוון קרם עדין עם אלמנטים גיאומטריים בשחור, אחר כך הוספנו גם מנורת אוריגמי שחור/לבן ליד המיטה ושלישיית פרינטים מ-Eclect. משם, לפינת העבודה, הסתכלנו אל העתיד וחשבנו על מקום בו יוכל הסטודנט לעתיד להכין את עבודות התזה שלו בשקט ובשלווה…. מנורת עבודה ייחודית מ“סאגה”, אלמנט גיאומטרי Shape mixer להשראה טריבלית וכיסא בעיצוב מיוחד אשר השלים את המראה הגיאומטרי והנקי. לצד הארון הונח בנונשאלנט על הרצפה הדפס אבסטרקט ענקי של Eclect לצד פונים מתוקים מבית “סאגה” ושולחן נמוך להשלמת המראה.

קצת על דביר: אומייגאד! דביר נתן לנו אישור להכניס קצת צבע! תכלת It Is. בצעד נועז, ולאחר מסכת שכנועים שלא הייתה מביישת דיפלומטים מובילים, דביר זרם גם עם האלמנט העיצובי הנבחר – ארון לוקר מהמם.דיאלוג של ספיר והשוגיות: איך שראינו את ארון הלוקר הכחלכל, מיד המיצים של ההשראה התחילו לבעבע. היה ברור לנו שהולכות על מראה נקי, אבל כזה שנוח לחיות בו בלי חשש. כמו כן, הצבע הכחול הולך להכתיב (בקטע טוב) כמה מהבחירות שלנו. בחרנו מצעים מפישתן כחול של Ooh Noo שנראה שנוצרו במיוחד לשם. עליהם הונחו כריות נוי בכחול-דיו מבית העיצוב של Camomile London. לצד המיטה, הושכבה לרוחב שידה רב שימושית של Rack and Tack, ועליה הונח לייטבוקס שיכול לשמש גם כאלמנט עיצובי וגם כמנורת לילה לקריאה לפני השינה.בקרבת החלון נתלה מובייל לווייתנים של Shape mixer והדפס של Petek Design על הקיר, הזכיר לכל מי ששכח שילדים מגניבים לא ישנים אף פעם. פינת העבודה מוקמה מתחת לחלון, כדי לאפשר אור ואווירה רגועה, תנאי בסיס ללמידה טובה יותר.ליד הארון, מיקמנו סקייטבורד קישוט שהגיע מהחנות שלנו. באזור פינת העבודה תלינו הדפס אוזני ארנב מקסים, גם הוא בעיצוב Petek Design, ושלישית אדונים מעץ.

קצת על תהל: תהל ידעה בדיוק(!) מה היא רוצה. אחרי שיחות אינספור, ופרידה מכל מה שהאחים שלה הכניסו לה לראש שיהיה מגניב בחדר שלה, תהל התמסרה לתהליך והיה כיף גדול לקבל החלטות ביחד. מעצבת הפנים, ספיר, החליטה ביחד איתה על טפט גיאומטרי בגב המיטה ועל ארון וינטג’.דיאלוג של ספיר והשוגיות: איך שראינו את הטפטוארון הוינטג’ היה ברור לנו שהכי מתאים קלסיקה אירופאית, מראה רך ונעים. על כן הלכנו על גוונים טבעיים. אפור אבן בשילוב רקמה מוזהבת עדינה בשמיכות, מצעים בגוונים של אוף וויט טבעי, בשילוב כריות נוי מושלמות של Camomile London במגוון צורות וגדלים, ובגוונים משלימים של לבן, אפור חם, ורוד סמוק וחום חרדלי.הוספנו מובייל מקרמה על הקיר מ“גאיה מקרמה”. כרית מקרמה ענקית על הרצפה לרביצה שולבה עם שטיח עדין של Fibers. ליד המיטה הוספנו סלסילות קש לאחסון בובות וספרים. על הקיר, ליד הארון, תלינו הדפסים נהדרים של נרקיס שחף. להשלמת המראה הטבעי, הוספנו גם ארגז קש בין המיטה לארון, ככה שיצרנו גם מקום אחסון נוסף. המראה הסופי היה של חדר מלא אופי, מקום לשבת בשקט ולדמיין בו עד קצה העננים ומעל.

לסיכום, שתי עצות זהב:

  • כדאי להתייעץ עם המתבגרים שלך כבר בהתחלה. תתפלאי (או שלא) לגלות שיש להם דעה ממש מוצקה על עיצוב חדרם.
  • המטרה העליונה היא לא “בואו נעצב את החדר”, אלא “בואו ניצור מרחב שיהיה לכם נוח וכיף בו”. ברגע שתזכרי שזה לא אותו הדבר, יהיה לך קל יותר להיפרד מרעיונות כמו גרלנדת פונפונים, למשל.

מישהו חכם אמר פעם שככל שאנחנו גדלים, אנחנו הופכים להיות האנשים שאנחנו אמורים להיות.הדרך לעיצוב חדרי מתבגרים עוברת בהבנה הזו, בהיכרות עם קווי האופי של המתבגר או המתבגרת ובביטוי של כל אלה. כל הלינקים לפריטים המדהימים נמצאים בגוף הפוסט.עיצוב פנים וסטיילינג | ספיר לוי מאוריסטיילינג לצילומים | ספיר לוי מאורי ואנחנו, השוגיות מ – SHUUGA DESIGNועל הצילום אחראית, כתמיד השוגית המצלמת – גיל מורון-קורו. באהבה ובהצלחה עם המתבגרים שלכם ♥גיל ואניטה, השוגיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *